huismussenforum.nl

Alles over de huismus (Passer domesticus)
Het is momenteel Mei 26th, 2017, 3:26 am

Alle tijden zijn UTC

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: November 29th, 2013, 6:23 pm 

Lieve mussenvrienden

Weet iemand wat ik kan doen aan een mussenplaag die ik hier heb in mijn voliere?

Ik heb sinds ruim 5 jaar een grote voliere van 2,5 x 2,5 m waar de mussen en andere kleine vogeltjes vrijelijk in kunnen om het aangeboden voer te nuttigen. Zeg maar een soort fly-in. Sinds eind zomer heb ik last van muizen, en ondanks verwoede pogingen mijnerzijds worden het er steeds meer... De voliere is niet betegeld omdat er een taxus instaat. Eén zijde van de voliere grenst aan onze blokhut, waartussen een raam is geplaatst met eenzijdige folie zodat wij de vogels wel kunnen bekijken, maar zij ons niet.. Op dat raam wordt via zelfgemaakte voersystemen met zuignappen voer aangeboden, maar de muizen zijn blijkbaar slim genoeg om er toch bij te komen. Het meeste andere voer wordt aangeboden via silo's en andere hangende voerconstructies, maar nu komen de muizen zelfs via het dak daarbij. Een aantal voersystemen heb ik inmiddels weggehaald, maar net nu het kouder wordt hebben de vogeltjes het hard nodig..
Gif doe ik liever niet, muizenvallen heb ik al geplaatst (en ook al heel wat dode muisjes eruit gehaald), de kat van de buren die eerst nooit in mijn tuintje mocht komen laat ik nu gewoon toe. Maar het baat allemaal niet...
Ik heb gelezen dat er gaas tegen muizen bestaat, maar waar koop je dat (zo goedkoop mogelijk uiteraard)? Moet ik daarmee de hele bodem en zijkant bekleden? Heeft iemand hier ervaring mee? ZIjn er nog andere dingen die ik kan doen?
Muisvriendelijke vallen hebik niet, maar dat lijkt mij een beetje hopeloos: ik heb inmiddels al 29 muizen uit de vallen gehaald, en er zijn er minstens nog net zoveel...
Ik voer mijn huismussenvrienden al ruim 15 jaar, en heb nog nooit zoveel last gehad van muizen. Weet iemand raad?

Een wanhopige miss-mus8

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC