huismussenforum.nl

Alles over de huismus (Passer domesticus)
Het is momenteel Mei 24th, 2017, 11:30 am

Alle tijden zijn UTC

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Juni 29th, 2011, 8:54 am 
vliegendeMus

hallo Mussen liefhebbers,
ik woon in het Gooi in de stad ( nou ja stad ) met een tuin van ongeveer 10 bij 5 meter.
met een berkje en veel struiken aan de zijkant en 3 waterbakken voor de vogels.
voor de winter verledenjaar heb ik een voederpaal gemaakt met hulp van een bevriende lasser
deze vol gehangen met alles wat vogels lusten,en ja hoor een sucses...... maar niet heus
15/20 kauwtjes hingen in de paal en een herrie daar was hij niet echt voor bedoeld
toen een kooi gemaakt van gaas, en dat hielp heel goed de mezen vlogen er makkelijk in
en de spreeuwen 15/20 ook, dus de vetbollen en vetblokken waren zo op wat ik ze wel gunde
na de winter heb ik de paal op een andere plaats gezet en er een zinken dak op gemaakt
ik voerde niet meer op de voerplank wandt daar kwamen postduiven en wéér kauwtjes op af
3 silo's hangen er met fijnvoer, alleen mezen kwamen er op af vooral op de gene gevuld met
gepelde zonnepitten heerlijk vinden ze dat. tot dat er een mus op de voerplank zat wie ik de laatste
30 jaar niet meer in me tuin had, dat werden er steeds meer. hé hé... eindelijk mussen in de tuin
ze vraten me arm ( bijna :o) maar ook de kauwtjes gingen aan de silo's hangen waardoor er
meer op de plank viel dan dat ze opaten. weer gaas er omheen gemaakt toen ik daar mee klaar
was ging ik rustig zitten kijken hoe de mussen dat aan zouden pakken. krijg nou wat, zag je ze denken
raar kijken en er omheen vliegen maar niet op het gaas durven zitten, ik heb toen een takje
onder de plank geschroefd en dat hielp van de tak naar binnen. nu vliegen ze gewoon
naar binnen via het gaas en naar buiten in een keer door het gaas
er komen nu zo'n 25 mussen en 10 koolmezen en 6 groenlingen dat gaat prima zamen
behalve als er 2 paartjes groenlingen tegelijk zijn, die lusten mekaar niet
ik heb gezien dat op de plank mussen hun jongen voerden en tegelijkertijd mezen hun jongen
voerden en op de grond een merel zijn 2 volwassen jongen voerden met appel....... geinig hé
de jongen groenlingen komen nu zelf eten tot wel 9 uur s'avonds.
ik voer gierst & kanariezaad & gepelde zonnepitten appart in een silo,ook de mussen zijn gek op
de gepelde zonnepitten en groenlingen en de mezen vooral.
en dat allemaal........... begon met één MUS

gr; scrambler

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Juni 30th, 2011, 7:18 am 

Hallo Scrambler,

Wat een ontzettend leuk verhaal 8-)
En goed gedaan ook van je. Vaak is de crux inderdaad uitproberen, goed kijken wat er mee gedaan wordt, aanpassen, weer observeren wat er gebeurd, net zo lang tot het goed is.
En heel prettig dat je de foto er meteen bij doet.
Nu kunnen anderen meteen zien dat het met grof kippengaas dus ook werkt.
Geweldig.

mvgr
Liset

Stichting Witte Mus
huismussenforum beheer

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC