Hallo ,
Zal me ook even voorstellen, ik ben Mary uit Heinenoord 52 jaar, getrouwd geen kinderen wel 1 hond een Australian Catlle dog van 13 jaar.
Zal even vertellen hoe de belangstelling voor de mus begon.
Wij wonen in een drive-in woning met een balkon en aangezien er hier tortelduifjes in de boom zaten ben ik die gaan voeren , het stelletje torteltjes kwamen iedere dag gezellig een hapje halen. Op een gegeven moment lag er een eitje in de plantenbak , heb de plantenbak maar met mos bekleed en een soort afdakje gemaakt zodat het duifje droog kon broeden, enfin ik heb op die manier een paar legsels gehad en goed kunnen zien hoe de duifjes groot werden gebracht . Zo leuk om te zien hoe de duifjes groot werden en later uitvlogen. Er kwamen zo nu en dan ook wat musjes zaadjes pikken en ging dus meer voer neerleggen . Er kwamen steeds meer musjes en begon het zo leuk te vinden dat ik een silo met beschermkap heb gekocht voor de mussen zodat niet alles opgegeten wordt door de duifjes. Er komen denk ik 20 mussen eten en ze brengen jongen ook mee en die worden dan op het randje vh balkon gevoerd, prachtig om te zien !. Merk wel dat nu in de herfst er minder musjes komen, geen idee hoe dat komt, gesneuveld ? of krijgen ze elders ook voer, of is het de drukte van andere vogels op het balkon, kool/pimpelmezen vliegen nu ook af en aan voor de dagelijkse lekkernijen die ik opgehangen heb . Of zit de sperwer te vaak in de buurt, heb al meerdere keren gehad dat er een mus/tortel gepakt is door de sperwer, helaas weet die nu waar er wat te halen valt

. Heb wel struiken beneden in de tuin waar ze in kunnen vluchten maar een paar weken geleden zag ik voor mn ogen hoe de Sperwer een mus uit de struik sloeg.
Dit is een beetje beknopt hoe de belangstelling voor de mus begon.
Ik zal op mn gemak het forum doorspitten en jullie ervaringen lezen.
Voor nu de groetjesss Mary